SupportSupport

Kundsupport

Ring telefonsupport för kunder

031-00 00 01

Mån - Fre: 08.00 - 18.00
Lör - Sön: Stängt

Du kan alltid maila oss!

support@gasystem.se

Skriv ditt kundnummer eller företagsnamn i ämnesraden så att vi kan handlägga ditt ärende snabbare.

Få storföretagets IT-avdelning. I ett format som passar din verksamhet.

Sharing is caring. För många mindre bolag är det inte ekonomiskt försvarbart att ha en egen IT-avdelning – eller egen IT-expertis. Varför inte dela med andra bolag? Med vår IT-avdelning på distans kombinerad med vår supersnabba support och smarta lösningar för mindre bolag får du alla fördelar med storföretagets IT-avdelning. Men du betalar bara för den del du använder. Smart va?

Så här säger några av våra kunder.

Faktaruta

Cegumark är en patentbyrå med åtta anställda som tillhandahåller språkliga, juridiska och tekniska tjänster avseende patent, varumärken och mönster.

Kundcase:
Patentbyrån Cegumark

Cegumark Patentbyrå ställer höga krav på säkerhet och driftsäkerhet. Efter snart tio års samarbete kan vi verkligen säga att vi hittat formerna.

Kundcase:
Patentbyrån Cegumark

Cegumark Patentbyrå ställer höga krav på säkerhet och driftsäkerhet. Efter snart tio års samarbete kan vi verkligen säga att vi hittat formerna.

Faktaruta

Cegumark är en patentbyrå med åtta anställda som tillhandahåller språkliga, juridiska och tekniska tjänster avseende patent, varumärken och mönster.

"Jag kan räkna antal timmar på min ena hand som verksamheten legat nere på grund av datatrassel."

– GA System gör att vi kan vi fokusera på det vi är bra på. Och med deras kontinuerliga underhåll kan vi jobba helt utan datatrassel. Under de tio år vi har samarbetat kan jag räkna antal timmar på min ena hand som verksamheten legat nere på grund av datatrassel.För oss är det en bra investering.”

Rekommenderar du GA System till andra företag?

– Vi kan absolut rekommendera GA System. Deras verksamhet är uppbyggd så att deras konsulter blir just ”din” IT-avdelning. Det tror jag borde passa väldigt många företag. I dagsläget hjälper de oss med inköp, drift och underhåll av nätverk, servrar, datorer, backup och support vid IT-problem.

"Jag kan räkna antal timmar på min ena hand som verksamheten legat nere på grund av datatrassel."

– GA System gör att vi kan vi fokusera på det vi är bra på. Och med deras kontinuerliga underhåll kan vi jobba helt utan datatrassel. Under de tio år vi har samarbetat kan jag räkna antal timmar på min ena hand som verksamheten legat nere på grund av datatrassel.För oss är det en bra investering.”

Rekommenderar du GA System till andra företag?

– Vi kan absolut rekommendera GA System. Deras verksamhet är uppbyggd så att deras konsulter blir just ”din” IT-avdelning. Det tror jag borde passa väldigt många företag. I dagsläget hjälper de oss med inköp, drift och underhåll av nätverk, servrar, datorer, backup och support vid IT-problem.

Om Hotel Waterfront

Waterfront är ett hotell i Göteborg med 151 hotellrum och sviter samt restaurang, bar och möteslokaler. Man har både familjerum och större sviter.

Kundcase:
Hotel Waterfront Göteborg

Hotell Waterfront verkar i en bransch där fungerande, effektiva IT-system är en verksamhetskritisk faktor. För Jerker Dellblad, General Manager, är driftsäkerhet avgörande vid val av IT-partner.

Kundcase:
Hotel Waterfront Göteborg

Hotell Waterfront verkar i en bransch där fungerande, effektiva IT-system är en verksamhetskritisk faktor. För Jerker Dellblad, General Manager, är driftsäkerhet avgörande vid val av IT-partner.

Om Hotel Waterfront

Waterfront är ett hotell i Göteborg med 151 hotellrum och sviter samt restaurang, bar och möteslokaler. Man har både familjerum och större sviter.

"Varje minut är viktig"

– Hotellbranschen har en hög automatiseringsgrad, från bokning till utcheckning. Att bokning och administration fungerar dygnet runt är en nödvändighet. Därför är det viktigt för oss med en partner som tar ett helhetsansvar för våra IT-funktioner – både för hård- och mjukvara. Det gör GA System på ett ypperligt sätt.

Rekommenderar du GA System?

– Jag rekommenderar GA System till alla små och medelstora företag som behöver en IT-partner med bred kompetens. De övervakar servrar, underhåller, uppdaterar klienter, gör back-up och felsöker. Schemalagda dagar för underhåll av arbetsstationer och klienter. De är helt enkelt en partner som gör att vi kan fokusera på vårt arbete – inte IT.

"Varje minut är viktig"

– Hotellbranschen har en hög automatiseringsgrad, från bokning till utcheckning. Att bokning och administration fungerar dygnet runt är en nödvändighet. Därför är det viktigt för oss med en partner som tar ett helhetsansvar för våra IT-funktioner – både för hård- och mjukvara. Det gör GA System på ett ypperligt sätt.

Rekommenderar du GA System?

– Jag rekommenderar GA System till alla små och medelstora företag som behöver en IT-partner med bred kompetens. De övervakar servrar, underhåller, uppdaterar klienter, gör back-up och felsöker. Schemalagda dagar för underhåll av arbetsstationer och klienter. De är helt enkelt en partner som gör att vi kan fokusera på vårt arbete – inte IT.

Faktaruta

Pidab är 25 anställda och erbjuder smarta och kundvänliga tjänster för processdesign, processautomation och processäkerhet.

Kundcase:
Pidab

När Pidab valde GA System var det flera saker som avgjorde. Dels var de för små för att ha en anställd som sysslar med IT på heltid - dels ville de ha tillgång till bredden som en IT-avdelning kan erbjuda. Så här säger företagets VD Per Forsbring.

Kundcase:
Pidab

När Pidab valde GA System var det flera saker som avgjorde. Dels var de för små för att ha en anställd som sysslar med IT på heltid - dels ville de ha tillgång till bredden som en IT-avdelning kan erbjuda. Så här säger företagets VD Per Forsbring.

Faktaruta

Pidab är 25 anställda och erbjuder smarta och kundvänliga tjänster för processdesign, processautomation och processäkerhet.

"Lagom stora och bred IT-kompetens"

– När vi outsorcade vår IT-drift ville vi arbeta med ett företag som inte var alltför stort, men samtidigt inte för litet. Vi är för små för att kunna ha en anställd som sysslar med IT på heltid – och som håller sig uppdaterad i alla delar.

Varför använder ni GA System?

– GA System passar perfekt för oss och ger oss bredden i IT-kompetens vi behöver. Jag rekommenderar dem absolut. De är enkla att ha att göra med och utför IT-underhåll och felsökning på ett proffsigt sätt. Vi använder deras supporttjänst via telefon och mejl och har dem även på plats hos oss en halvdag i veckan. De hjälper oss också med inköp av företagets IT-produkter och har en grym fjärrsupport vilket sparar mycket tid.

"Lagom stora och bred IT-kompetens"

– När vi outsorcade vår IT-drift ville vi arbeta med ett företag som inte var alltför stort, men samtidigt inte för litet. Vi är för små för att kunna ha en anställd som sysslar med IT på heltid – och som håller sig uppdaterad i alla delar.

Varför använder ni GA System?

– GA System passar perfekt för oss och ger oss bredden i IT-kompetens vi behöver. Jag rekommenderar dem absolut. De är enkla att ha att göra med och utför IT-underhåll och felsökning på ett proffsigt sätt. Vi använder deras supporttjänst via telefon och mejl och har dem även på plats hos oss en halvdag i veckan. De hjälper oss också med inköp av företagets IT-produkter och har en grym fjärrsupport vilket sparar mycket tid.

VD har ordet

"Jag brukar säga att det finns två sätt att samarbeta med oss: det ena sättet innebär att ni ringer oss när någonting har hänt. Det andra sättet innebär att inget händer."

Så här menar jag

Idag finns en stor mängd användarvänliga, prisvärda och smarta verktyg för att övervaka IT-miljöer och göra proaktiv support. Mycket av det IT-arbete som tidigare krävde personlig handpåläggning kan därför automatiseras – och vi kan ofta åtgärda problem innan de uppstår. Naturligtvis behövs duktiga tekniker även idag – skillnaden är att de kan lägga krutet på det som skapar värde för kunderna, inget annat.

Kan vi kan hjälpa till i din verksamhet? Tveka inte på att kontakta oss!

Med vänliga hälsningar,
Göran Behmer
VD

VD har ordet

"Jag brukar säga att det finns två sätt att samarbeta med oss: det ena sättet innebär att ni ringer oss när någonting har hänt. Det andra sättet innebär att inget händer."

Så här menar jag

Idag finns en stor mängd användarvänliga, prisvärda och smarta verktyg för att övervaka IT-miljöer och göra proaktiv support. Mycket av det IT-arbete som tidigare krävde personlig handpåläggning kan därför automatiseras – och vi kan ofta åtgärda problem innan de uppstår. Naturligtvis behövs duktiga tekniker även idag – skillnaden är att de kan lägga krutet på det som skapar värde för kunderna, inget annat.

Kan vi kan hjälpa till i din verksamhet? Tveka inte på att kontakta oss!

Med vänliga hälsningar,
Göran Behmer
VD

Har du ingen support att ringa?
Lämna ditt nummer så ringer vår support dig och berättar mer!

Fält markerade med en * krävs
Till toppen