Få storföretagets IT-avdelning. I ett format som passar din verksamhet.
Sharing is caring. För många mindre bolag är det inte ekonomiskt försvarbart att ha en egen IT-avdelning – eller egen IT-expertis. Varför inte dela med andra bolag? Med vår IT-avdelning på distans kombinerad med vår supersnabba support och smarta lösningar för mindre bolag får du alla fördelar med storföretagets IT-avdelning. Men du betalar bara för den del du använder. Smart va?
Så här säger några av våra kunder.
Om Fastighetsägarna GFR
Fastighetsägarna är en branschorganisation som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Fastighetsägarna GFR är en regionförening för Västra Götalands, Värmlands, Hallands, Jönköpings, Kalmar och västra Östergötlands län.
Kundcase:
Fastighetsägarna GFR
Fastighetsägarna GFR är en liten och hårt specialiserad organisation. För Lars Stjernfelt, Affärschef, ger samarbetet med GA System tillgång till en bred IT-kompetens och ett professionellt bollplank när verksamheten nu allt mer går över till molnbaserade lösningar.
”GA System är vårt öra mot rälsen”
– Under de närmre 20 år som vi samarbetat med GA System har de hjälpt oss med alla IT-frågor. De har bland annat hostat våra servrar, jobbat med felavhjälpning och byggt nätverk på våra nio kontor. Nu när vi övergår till molnbaserade lösningar får GA System en mer rådgivande och konsulterande roll som är bredare än tidigare. GA System är helt enkelt vårt ”öra mot rälsen” – en roll som de visat sig klara utmärkt.
Rekommenderar du GA System till andra företag?
– För oss är samarbetet med GA System mycket värdefullt. Jag kan varmt rekommendera GA System, de har hög kompetens, är lyhörda mot kunden och de är snabba!
Om Hotel Waterfront
Waterfront är ett hotell i Göteborg med 151 hotellrum och sviter samt restaurang, bar och möteslokaler. Man har både familjerum och större sviter.
Kundcase:
Hotel Waterfront Göteborg
Hotell Waterfront verkar i en bransch där fungerande, effektiva IT-system är en verksamhetskritisk faktor. För Jerker Dellblad, General Manager, är driftsäkerhet avgörande vid val av IT-partner.
"Varje minut är viktig"
– Hotellbranschen har en hög automatiseringsgrad, från bokning till utcheckning. Att bokning och administration fungerar dygnet runt är en nödvändighet. Därför är det viktigt för oss med en partner som tar ett helhetsansvar för våra IT-funktioner – både för hård- och mjukvara. Det gör GA System på ett ypperligt sätt.
Rekommenderar du GA System?
– Jag rekommenderar GA System till alla små och medelstora företag som behöver en IT-partner med bred kompetens. De övervakar servrar, underhåller, uppdaterar klienter, gör back-up och felsöker. Schemalagda dagar för underhåll av arbetsstationer och klienter. De är helt enkelt en partner som gör att vi kan fokusera på vårt arbete – inte IT.
Faktaruta
Pidab är 25 anställda och erbjuder smarta och kundvänliga tjänster för processdesign, processautomation och processäkerhet.
Kundcase:
Pidab
När Pidab valde GA System var det flera saker som avgjorde. Dels var de för små för att ha en anställd som sysslar med IT på heltid - dels ville de ha tillgång till bredden som en IT-avdelning kan erbjuda. Så här säger företagets VD Per Forsbring.
"Lagom stora och bred IT-kompetens"
– När vi outsorcade vår IT-drift ville vi arbeta med ett företag som inte var alltför stort, men samtidigt inte för litet. Vi är för små för att kunna ha en anställd som sysslar med IT på heltid – och som håller sig uppdaterad i alla delar.
Varför använder ni GA System?
– GA System passar perfekt för oss och ger oss bredden i IT-kompetens vi behöver. Jag rekommenderar dem absolut. De är enkla att ha att göra med och utför IT-underhåll och felsökning på ett proffsigt sätt. Vi använder deras supporttjänst via telefon och mejl och har dem även på plats hos oss en halvdag i veckan. De hjälper oss också med inköp av företagets IT-produkter och har en grym fjärrsupport vilket sparar mycket tid.
VD har ordet
"Jag brukar säga att det finns två sätt att samarbeta med oss: det ena sättet innebär att ni ringer oss när någonting har hänt. Det andra sättet innebär att inget händer."
Så här menar jag
Idag finns en stor mängd användarvänliga, prisvärda och smarta verktyg för att övervaka IT-miljöer och göra proaktiv support. Mycket av det IT-arbete som tidigare krävde personlig handpåläggning kan därför automatiseras – och vi kan ofta åtgärda problem innan de uppstår. Naturligtvis behövs duktiga tekniker även idag – skillnaden är att de kan lägga krutet på det som skapar värde för kunderna, inget annat.
Kan vi kan hjälpa till i din verksamhet? Tveka inte på att kontakta oss!
Med vänliga hälsningar,
Göran Behmer
VD