IT-skuld – att slippa dyra underhållskostnader
Uppfyller dina IT-system verksamhetens förväntningar på funktionalitet och flexibilitet? Stöttar verktygen ditt företags affärer, eller är de ett hinder? I takt med digitaliseringen förändras många verksamheter. Både anställda och kunder förväntar sig att IT-systemen ska var både moderna och användarvänliga. Om så inte är fallet brukar man tala om en IT-skuld, där IT-systemen ”står i skuld” till verksamheten om den inte levererar i takt med förväntningarna. Detta kan vi hjälpa er att undvika.
Så här funkar det
Hjälp att undvika IT-skuld
För att undvika att hamna i en situation där IT-systemen inte levererar det de förväntas göra är regelbunden översyn viktigt. Översyn görs med fördel i samband med er budgetprocess och som en del av er IT-planering. Vi byter kontinuerligt ut utrustning enligt överenskommen livscykel period för att hålla systemen uppdaterade och moderna. Vi hjälper er också att övervaka så att överenskomna livscykler efterlevs, både gällande hårdvara och licenser, genom våra produkter Warranty Master och ITGlue.
Hjälp att minska IT-skuld
IT ska fokusera på att stödja verksamhetens ambitioner och förväntningar. Om din verksamhet har en upparbetad IT-skuld, kan vi hjälpa er att planera för att minska den över tid. Vi hjälper dig att få koll på livscykeln på er IT infrastruktur och lägger upp en plan framåt, både på klient- och servernivå.